woensdag 20 juli 2011

De P. van pepermunt

Met een goede vriendin en waarschijnlijk met nog enkele miljoenen liefhebbers van Heinz Hermann Polzer, alias Drs. P., deel ik de liefde voor zijn teksten. Met mijn vriendin gieren we om dit mooie zotte versje. Is het een gedicht? Het zegt veel over de krankzinnige tekstuele invallen van Drs. P. Heerlijke nonsens. Ik heb hem ooit in het Amsterdamse Odeon zien en horen optreden. Om nooit meer te vergeten. Hoe zou het met de goede man zijn? De fantastische foto komt van Nova TV. De fotograaf zou ik graag vermelden.

Mijn oom die langs de huizen liep
En rollen pepermunt verkiep
Verdiende goed; het lukte trouwens
Ook aardig in kantoorgebouwens 

2 opmerkingen:

  1. Hij woont bij ons in de buurt, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik hem over straat zach schuifelwandelen. Hij schrijft nog wel stukjes in het Jordaan krantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij moet toch al in de negentig zijn, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen